Priser inkl. moms

Köpvillkor

Allmänt
Beställning
Leveranssätt & frakter
Bor du i Norge och vill handla på kajaksaker.se?
Lagerhållning & leveranstid
Kunduppgifter, sekretess och betalningssäkerhet
Betalningssätt
Öppet köp, ångerrätt, returer, byten & reklamationer
Outhämtat paket & obetalda förskottsfakturor
Cookies / kakor

Allmänt

Kajaksaker.se tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. Alla priser är angivna i Svenska kronor och inkluderar mervärdesskatt (moms). Detta gäller även exportförsändelser (Norge).
När du gör en beställning hos oss innebär det att du godkänner våra köpvillkor och godkänner att namn, adress, telefon och mailadress registreras i vårt kundregister.
Vi uppdaterar vår butik regelbundet för att ge dig så korrekt information som möjligt. Vi reserverar oss dock för eventuella fel och förbehåller oss rätten till prisjusteringar.
För att handla på kajaksaker.se måste du vara myndig. Om inte så kräver vi din målsmans godkännande.
till toppen av sidan

Beställning

En beställning på kajaksaker.se är genomförd så fort du klickat på "Bekräfta order" i kassan. Du erhåller omgående en orderbekräftelse från oss till den epostadress du angivit. Om det inte dyker upp en orderbekräftelse så kontakta oss på info@kajak-uteliv.com eller telefon 0176-40315 för att säkerställa att vi fått din beställning. Alla varor förblir kajaksaker.se:s egendom tills dess de är till fullo betalda.
till toppen av sidan

Leveranssätt & frakter

Din beställning skickas från oss till kunder inom Sverige som Posten Varubrev (a-post), DHL Sevice Point eller Postens Mypack. Observera att Postens paket måste hämtas ut från servicestället inom 14 dagar. Beställningar med ett varuvärde över 750 kr skickas fraktfritt inom Sverige.
Vi skickar till Danmark och Finland med Utrikes Brev eller Mypack.
till toppen av sidan

Bor du i Norge och vill handla på kajaksaker.se?

Vi levererar gärna kajaksaker till våra kajaksystrar och bröder i väster! På grund av det är utanför EU och därmed en export, har vår butikskassa svårt att hantera det tekniskt. Men vi fixar det självklart manuellt! Välkomna att maila oss på info@kajak-uteliv.com så hjälper vi dig!
till toppen av sidan

Lagerhållning & leveranstid

Vår butik består av ett sortiment av varor som vi har på lager för omgående leverans. Varorna i vår butik har således lagerstatus "lagervara" eller "tillfälligt slut". Är statusen "lagervara" skickar vi inom 1-2 arbetsdagar (På paddlar från Braca-Sport tillkommer 2-3 dagar eftersom de måste kapas och limmas för hand innan leverans). Varorna är hos dig eller ditt postombud inom 2-4 arbetsdagar. Är statusen "tillfälligt slut" finns information på startsidan om när varan finns åter i lager. Skulle det saknas information om en vara som är tillfälligt slut, kontakta oss för besked. En vara som har status "tillfälligt slut" går inte att lägga i varukorgen. Du kan alltså inte köpa en vara som vi inte har på hyllan för omgående leverans. På så sätt slipper du besvikelsen att beställa en vara som visar sig inte finnas, betala och ligga ute med pengar i väntan på en kreditering av ditt kort samt omaket att hitta motsvarande vara någon annanstans.
Så vill vi att det ska funka när vi handlar på nätet, och så tror vi att du också vill ha det.
Statusfält i kassan. Längst ut till höger på varje rad i kassan finns en statuskolumn. Den visar antingen en grön bock eller ett rött kryss. Som beskrivs ovan kan man inte köpa en vara som inte finns i lager. Däremot kan du i varukorgen lägga t.ex. 6st av en vara som bara finns 5st i lager. Om så är fallet visas ett rött kryss under status. Om du pekar på krysset dyker det upp information om att du har valt fler produkter än vad som finns i lager. Om du då ändrar antalet ner till det lageratal som anges, ändras det röda krysset till en grön bock och köpet kan genomföras.
Vi reserverar oss för eventuella oförutsedda förseningar och kan inte garantera leveranstiden. Beställ med god marginal för att inte äventyra eventuella långturer, expeditioner etc. Ingen ersättning ges för försenad leverans. Observera att vissa delar av Sverige har en extra dag för såväl brev som paket.
För beställningar till Danmark eller Finland, besök www.posten.se för leveranstid för respektive land.
till toppen av sidan

Kunduppgifter, sekretess och betalningssäkerhet

För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen . Om vi inte har din e-mailadress eller mobiltelefonnummer kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan heller inte meddela dig om kända leveransförseningar, om någon del av din beställning inte kan levereras eller heller inte avisera paketet för uthämtning hos postombud.
Vi lagrar ditt namn, din adress, din epostadress och telefonnummer i vårt kundregister. Där lagras även historik om dina inköp.
Uppgifterna används för betalning och leverans. Vi vidarebefordrar inte dina uppgifter till tredje part (förutom våra samarbetspartners, ex. Klarna AB vid fakturering). Din e-mailadress används, då du har godkänt detta, till utskick av våra medlemsnyhetsbrev. Du kan när som helst avanmäla dig från dessa genom att klicka på "Avregistrera"-länken i nyhetsbrevet. Du kan när som helst, enligt PUL (personuppgiftlagen), kontakta oss och begära rättelse, utdrag eller radering av dina kunduppgifter hos oss.
Vi lagrar inga kortuppgifter. Din betalning är säkrad genom att vi använder DIBS (www.dibs.se) som betalväxel. DIBS system är godkända av alla svenska banker samt certifierade enligt PCI DSS av VISA och MasterCard för att förmedla betaltransaktioner i högsta säkerhetsklass. All kommunikation mellan butiken och din bank sköts av DIBS och krypteras via SSL (Secure Sockets Layer). Att betalningen sker på en säker sida kan du se genom att adressen på betalsidan börjar med https:// samt att det visas ett hänglås i nedre högra hörnet av din browser. Vi har därmed aldrig tillgång till kortinformationen och kan därför inte registrera eller lagra dina kortuppgifter.
till toppen av sidan

Betalningssätt

På kajaksaker.se kan du välja att betala med kort, till bangiro eller mot faktura.
Kort, 0kr: Du betalar med VISA eller Mastercard i kassan. Beloppet dras från ditt kort när du genomför köpet. Vi får din beställning och betalning samtidigt och skickar varan/varorna till dig. Dina kortuppgifter hanteras krypterat av vår kortbetalningsleverantör Nets Sweden AB, se information ovan.
Bankgiro, 0 kr: Du betalar in beloppet på vårt bangiro, 326-2540. Vi skickar din beställning när pengarna kommit in på banken. (Detta innebär några extra dagars leveranstid)
Klarna Faktura, 29kr: Vi skickar varorna mot faktura med 14 dagars kredit. Detta betalningssätt erbjuder vi i sammarbete med Klarna AB. Läs mer om vilkoren för Klarna Faktura. Att betala mot Klarna Faktura kostar 29kr plus frakt.
Klarna Konto, 0kr: Du kan också välja alternativet Klarna Konto och samla dina köp från olika webbutiker på ett konto. Genom Klarna Konto har du även möjligheten att delbetala. Läs mer om Klarna Konto. Att betala mot Klarna Konto kostar 0kr plus frakt. 
För beställnigar inom Sverige tillämpas alla betalningssätten ovan. För Danmark, Finland och Norge erbjuder vi endast kortbetalning.
till toppen av sidan

Öppet köp, ångerrätt, returer, byten & reklamationer

På kajaksaker.se gäller öppet köp i 30 dagar från det att du mottagit varan. För att öppet köp ska gälla på en vara måste varan vara oanvänd och oskadad med eventuell förpackning och etiketter oskadade. Kontakta alltid oss innan retur, tack! Det är viktigt att du bifogar en kopia på ditt kvitto/följesedel för att styrka inköpsdatum och så att vi vet vem returen gäller. När vi mottagit returen gör vi en återbetalning till dig.
Öppet köp eller bytesrätt gäller ej för kurser, resor eller löpmetervaror såsom linor, Kevlarband, Keel Eazy, tillskuren foam etc. Kontakta oss för specifika villkor. 
När du ångrar ett köp och returnerar varan återbetalar vi hela beloppet i ditt köp inklusive frakt, ev. fakturaavgift etc. inom 30 dagar. Återbetalning av frakt och eventuella ytterligare avgifter förknippat med ditt köp sker under förutsättning att du returnerar hela din beställning.
Returadress: Kajak och Uteliv, Gräddö Brygga, 760 15 Gräddö. Returfrakt och frakt för eventuell ny försändelse vid byte betalas av dig som kund.
Reklamation: För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta oss på info@kajak-uteliv.com eller ringa 0176-40315. Kontakta alltid oss vid eventuell reklamation, tack! Vi skickar en ersättningsvara alternativt återbetalar till dig inom 30 dagar.
Byte: Önskar du byta en vara returnerar du den till returadressen ovan tillsammans med kvitto/fakturakopia och en instruktion om vad du önskar byta varan mot. Returfrakt och frakt för eventuell ny försändelse vid byte betalas av dig som kund.
till toppen av sidan

Outhämtat paket

I fall där paket inte hämtas ut på uthämtningsstället debiterar vi kunden 200 kr per outhämtat paket. Om du inte önskar de varor du beställt, så gör i stället så att du hämtar ut varorna och returnerar dom till oss inom 30 dagar (läs tillvägagångssättet för returer ovan).
till toppen av sidan

Cookies / kakor

Vi sparar cookies (kakor) på din dator. Detta gör vi bl.a. för vissa funktioners skull, för att komma ihåg val du gjort etc. Vi använder inte tredjepartscookies. Läs mer om cookies (kakor) i PTS Post och Telestyrelsens information Frågor och svar om kakor för användare.

Populära produkter!
755_keel_eazy_200px
Keel Eazy 50 mm
99 kr
2318_5-mm-dackslina
Däckslina 5 mm svart
8 kr
589_nylonkrok_200px
Nylonkrok
7 kr
Eller häng med oss på Facebook